نخستین پرواز پهپاد سرنشین دار عمود تصعید برقی در ژاپن انجام شد

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، به نظر می رسد که بخش هواپیمای عمود تصعید برقی(eVTOL) بدیع کار ژاپنی توسط شرکتی به نام “Cartivator” هدایت می شود که به عنوان یک پروژه جانبی توسط گروهی از کارمندان شرکت خودروسازی مبصر “تویوتا” آغاز به کار کرده است و در واقع توسط همدستی “تویوتا” با هزینه ۴۰ میلیون ین یا ۳۵۴ هزاره دلار آمریکا تأمین می شود.

این گروه سال گذشته مسئولیت طراحی مفهوم تاکسی پرنده “NEC” را بر عهده داشتند و اکنون هوابرد عمود تصعید “اسکای درایو”(SkyDrive) را که یک پهپاد چند ملخه با قابلیت حمل سرنشین است، منتشر و و ادعا کرده اند که اولین تصعید آزمایشی همراه با سرنشین آن با توفیق در ژاپن انجام شده است.

“اسکای درایو” دارای مدل سازی تکامل یافته “NEC” است که یک کوادکوپتر ارشد با یک اتاقک در زیر بود. اینک نمونه مقدماتی “اسکای درایو” که به تری به تصعید درآمده است، یک هواپیمای هشت ملخه با یک کابین کوچک و مجری ای در بلندی و چند محافظ پلاستیکی براق بین خلبان و ملخ ها است.

بودجه توسعه “اسکای درایو” هرچند کم است، اما جلوگیری کننده ترقی آن نشده است و این معیار اولیه یک عمه شروع خوب بخاطر اثبات توانایی این طرح است.

در حالی که هوابردهای چند ملخه عمودی ممکن است گام یا راندمان پروازی زیادی ارائه ندهند، فراموش نکنیم که ژاپن فشار یدکی روی قناعت هیدروژنی گذاشته است و هوابردهای چند ملخه هیدروژنی مقدور است نیازی به نگرانی در تک دامنه پیمایش نداشته باشند، زیرا تراکم بالای انرژی هیدروژن ابگونه باعث می شود چند ملخه های دارای سلول های سوختی هیدروژنی به سرعت به لباس تجاری در دسترس قرار بگیرند.

البته هنوز صحبتی از هیدروژن درون “اسکای درایو” بوسیله میان نیامده است، اما اقتدار اجرا پروازهای کامل و بنزین گیری نوک تیز مزیت کمی نیست و ژاپن هم مکانی ایده آل برای شروع حکم با هیدروژن خواهد وجود.

آزمایش های پرواز سرنشین دار “اسکای درایو” از دسامبر سال گذشته آغاز شد و تا ماه مارس ادامه یافت. داخل این مرحله تیم “اسکای درایو” با خوشحالی اعلام کرد که جنین “تأیید فنی” را با انجام پرواز کنترلی و پایداری تصعید تو آزمایش ها کاملا با موفقیت پشت روال گذاشته است.

گروه توسعه “اسکای درایو” تحت هدایت فنی “نوبو کیشی” که مهندس هوافضا است و دارای جانب های برتر در مشارکت هوابرد میتسوبیشی بوده است، نیت دارد دشت کامل خود را تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار ژاپن یواش.

این قسمت قسمت کردن در راه توسعه “اسکای درایو” با چالش های کنف هوابردهای چند موتوره و چند ملخه صریح هستند.

یکی از متد حل های ایمنی که این گروه روی آن امر کرده است، یک صندلی خلبان است که بر روی یک ستون فلزی جاذب شوک صبر گرفته که تو طراحی آن از ملکی محبوب ژاپنی وحی پژمان شده است.

این کفش با سیستم موسوم به “موج میزونو” می تواند شوک مستقیم وارده به ستون فقرات را محدود بطی ء و بیش طرز کار باشد.

انتهای پیام