افزایش سرعت اینترنت شوهردار | راه اندازی یک میلیون پورت VDSL تا پایان سال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گوناگون سرویس های موجود اینترنتدر ایران، بوسیله برهان داشتن ویژگی های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می شود. اینترنت پرسرعت، شامل اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL  و FTTX و سرویس های مدلل بی سیم ازجمله  TD-LTE می شود. در پهلو سرویس های اینترنت ثابت، اینترنت همراه نیز داخل سال های گذشته رشد زیادی داشته و تسهیم خود را تو مقایسه با اینترنت ثابت، افزایش داده است. مفاهیم: دی اس ال (DSL) چیست؟

از طرفی یکی از راه های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است. با این کار، بدون اینکه تجهیزات مشترک مبادله شود، می استعداد برگ را با استعمال از فیبر نوری به نزدیک کاربران و پس ازآن سیم مسی برد، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی کاهش روشن می کند و می توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت اضافه رحم.

محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری داده ها- هم بارها بوسیله این موضوع رمز کرده و چندی پیش بی آرامی از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد و گفت: برنامه ریزی کردیم که درون سال پیش رو با تمام استعداد شبکه اینترنت خانگی را گسترش دهیم و میلیون ها وجه اشتراک مجله جدید خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (۴۸ ساعت از ثبت التماس تا راه اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از طرفی حزن با VDSL سرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر کنیم.

در این راستا و بوسیله نقل از رگولاتوری، محمدتقی شفیعی -مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی- گفت: دسترسی ۸۰ درصد خانوارها بوسیله پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت کنار لمحه در برنامه افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده و ارایه پهن باند مدلل از سوی فداکار اپراتورها با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری ها، همدستی های توزیع برق و شریک مخابرات ایران داخل قالب برنامه زمان بندی شده در فداکار استان ها آغاز شده است.

وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت تو دایره کل انتظام هنجار و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی گفت: در استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه های مخابراتی انتصاب شده است که بوسیله طور بی وقفه درون حال رصد شاخص های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی افزود: گزارش های این سنجه های گمارش شده از قاعده سامانه نت سنج پلاس تو اصالت کاربران استراحت می گیرد، بر همین بنیان علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می توانند با این سامانه شاخص های کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.

شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم بیان کرد: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک تویی از بین الملل از شیوه بازرسیهای حضوری نیز انجام می شود.

وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی نشانی کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت عالمگیر بلای ناگهانی کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم تو سامانه ۱۹۵ در معارفه تخلف های اپراتورها و رفع آنها طرز کار بوده است.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اطلاع دادن کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط به منطقه مرکزی داخل سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزار و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزاره و ۴۱۱ شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که داخل حال مهیا ۹۰ درصد این شکایت ها مطالعه و به آنها پاسخ داده شده است.