افزایش سرعت اینترنت شوهردار | راه اندازی یک میلیون پورت VDSL تا پایان سال

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انواع درخت سرو های موجود اینترنتدر ایران، بوسیله دلیل داشتن انفراد های متمایز از هم، بخاطر کاربران با وضعیت مکانی و موقعیتی متفاوت نمایش می شود. اینترنت پرسرعت، شامل اینترنت مدلل دربرگیرنده ADSL، VDSL  و FTTX و سرو های ثابت بی سیم ازجمله  TD-LTE می شود. داخل پیاده شدن سرو های اینترنت ثابت، اینترنت همراه نیز در سال های گذشته رشد یدکی داشته و تسهیم خود را در مقایسه با اینترنت ثابت، اضافه داده است. مفاهیم: دی اس ال (DSL) چیست؟

از طرفی یکی از گونه های اضافه سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است. با این کار، عاری اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می توان تجهیزات را با استعمال از فیبر نوری به نزدیک کاربران و سپس سیم مسی برد، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی کاهش بی پرده می کند و می توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزودن رحم.

محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری مفروضات- غصه بارها به این موضوع اشاره کرده و چندی پیش هم از چهار مقابل شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر قسط و گفت: برنامه ریزی کردیم که در سال پیش رو با تمام توان شبکه اینترنت خانگی را گسترش دهیم و میلیون ها تعهد پرداخت متاخر خانگی با کمترین کاغذبازی اداری و در کمترین زمان ممکن (۴۸ روزگار از ثبت درخواست تا نحو اندازی در منزل) تحویل شما دهیم و از طرفی هم با VDSL سرعت اینترنت خانگی فعلی را چهار برابر کنیم.

تو این راستا و به نقل از رگولاتوری، محمدتقی شفیعی -مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی- گفت: دسترسی ۸۰ درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت ۲۵ مگابیت پهلو ثانیه تو دستور کار کران ۱۴۰۴ پیش بینی شده و ارایه پهن باند ثابت از سوی فدایی اپراتورها با شرکت سایر نهادها مانند شهرداری ها، شرکت های توزیع صاعقه و شرکت مخابرات ایران داخل قالب دستور کار زمان بندی شده در فداکار استان ها آغاز شده است.

وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت درون اداره کل انتظام هنجار و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی گفت: در استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در ۳۹ مرکز مخابراتی سنجه های مخابراتی گمارش شده است که به طور پیوسته تو حال رصد شاخص های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی افزود: گزارش های این سنجه های نصب شده از عادت سامانه نت سنج پلاس داخل وارستگی کاربران فراغت می گیرد، به خشکی امدن همین اساس علاوه پیاده شدن رگولاتوری، مردم همچنین می توانند با این سامانه شاخص های کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و پیاده شدن آن نظارت داشته باشند.

شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی درون حوزه چونی خدمات ارائه شده به آدم بیان کرد: علاوه کنار پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل از طریق بازرسیهای حضوری نیز ارتکاب می شود.

وی سامانه ثبت و پاسخگویی بوسیله شکایات (۱۹۵) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت شیوع بلای ناگهانی کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه ۱۹۵ در معارفه سرکشی های اپراتورها و رفع آنها مفید بوده است.

مدیرکل انتظام مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۵۴۳ شکایت مربوط بوسیله منطقه مرکزی تو سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این میان ۱۵ هزاره و ۱۳۲ شکایت مربوط به حوزه فناوری و ۹ هزار و ۴۱۱ شکایت همچنین مربوط بوسیله مرزوبوم ارتباطی است که داخل حال حاضر ۹۰ درصد این شکایت ها بررسی و بوسیله آنها پاسخ داده شده است.