اطلاعات مشترکان اپراتور رایتل لو رفت | مرکز ماهر تایید کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، لو رفتن معلومات انحصاری مربوط به کاربران تلگرامی به برهان استفاده از نسخه های غیررسمی این اپلیکیشن و استعمال کنندگان از فروشگاه های آنلاین داخلی و حتی اطلاعات ثبت احوالی ایرانیان در روزهای بدوی فروردین ماه سال جاری و پس از آن اخباری از رسوخ اطلاعات درون فدایی از سازمان ها، تو ماه های گذشته از ابتدای سال، بوسیله یکی از بنیانی ترین و پرجنجال ترین اخبار تحول شده بود.

امیر ناظمی مهتر اداره فناوری مفروضات چندی پیش درباره لو رفتن اطلاعات سازمان ها گفته بود: هرچند شیوه حفاظت از داده های عمومی یا همان GDPR تو هزارتوی نظام بروکراسی بازداشت الباقی است، ولی این به آن معنا محو که قانونی بخاطر اجبار سازمان ها و وسیله ها به حفاظت از داده های شخصی وجود ندارد، بلکه به معنای آن است که همه نیازها را پاسخ نمی دهد. تک تک این مواد قانونی می تواند منجر به محکومیت هر فرد حقیقی و حقوقی شود که تو محافظت از داده ها میسر انگاری کرده است.

همچنین مرکز ورزیده در بیانیه ای در وفاق با روند افشا داده های سازمان ها و تصرف وکارها در فضای مجازی، با اقرار این نکته که ارتقا هر سیستمی، از جمله کنف و حفاظت از داده های شهروندان نیازمند دریافت بازخوردها و تصحیح آن جهیز است، اطلاع دادن کرد: مطابق سد ۵-۱ تزیین ملی مقابله با حوادث فضای رمزی ناحیه: «مسوولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، پیاده شدن عهده بالاترین مقام آن مایه خواهد بود.» بوسیله این ترتیب مسوولیت حقیقی تو پاسخ به سوالات پناه بانک های داده و اطلاعات، در مرحله اول بر عهده بالاترین مسوول دستگاه است.

ولی درون جدیدترین قسمت از سریال لو رفتن داده ها کاربران، شنیده ها مشعر از نشت ۵.۵ میلیون اطلاعات مشترک اپراتور رایتل است. ظاهرا این اطلاعات که با هک شدن دیتابیس رایتل در جوانمردی صبر گرفته، دربرگیرنده اسم، کد ملی، شماره تلفن، آدرس و کد پستی مشترکان می شود و در اینترنت برای ابتیاع راحتی پژمرده است.

حسین فلاح جوشقانی، مهتر دایره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش بوسیله این موضوع داخل توییتر نوشت: مرکز خبره بخیه اطلاعات رایتل را ثبوت کرده است. گزارش ها علامت می دهد اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

البته تجربه حوادث مثل نشان داده که اگر شان داده ها کسب وکاری هویدا شود، معمولا کارش به محکمه نمی رسد، به همین دلیل هم این شریک ها ترجیح می دهند اتفاقات مشمول عبور زمان شود و مردم غم به جای ادعا گری، اتفاق را بوسیله دست فراموشی بسپارند، اما باید دید سریال نشت داده ها کاربران که از ابتدای سال جاری پررنگ شده، کی متوقف می شود و یا اینکه با رعایت نکردن نکات امنیتی و نادیده گرفتن وقار موضوع حفاظت از داده های شخصی، این روند همچنان ادامه دارد.